Prisjakt har rekryterat Isabella Ahmadi till rollen som ny PR-chef och konsumentexpert. Med en gedigen erfarenhet inom media och kommunikation kommer Isabella att spela en nyckelroll för att stärka Prisjakts position som en trovärdig källa och hjälpa konsumenter att fatta bästa möjliga beslut.
Isabella Ahmadi är mångårig journalist, senast från ekonomikanalen EFN, och skapare av privatekonomipodden Smarta cash. Med roller som podcastspecialist på Aller Media och kommunikatör på Klarna i bagaget, kommer Isabella att fortsätta sin resa på Prisjakt. Som konsumentexpert kommer hon att vara talesperson med uppdrag att bidra till att öka medvetenheten om vikten av transparenta priser och stärka konsumenter till att ta välgrundade köpbeslut.
– Hos Prisjakt ser jag en fantastisk möjlighet att fortsätta sprida kunskap. Jag ser fram emot att tillsammans med Prisjakt-teamet göra det enklare för människor att fatta medvetna köpbeslut, och hjälpa till att navigera i den djungel marknaden är idag, säger Isabella Ahmadi.
Bortsett från både nyttiga och lustfyllda upplysningar har Prisjakt de senaste åren också befäst sin position som en aktör som aktivt driver på frågor som skapar schysstare klimat för både konsumenter och e-handlare. Prisjakt var till exempel den första och enda aktör att tidigt granska i vilken utsträckning e-handlare följde den då nya realagen 2022, vilket i sin tur fick Konsumentverket att införa nya riktlinjer och samarbeta med Prisjakt i lagens vidareutveckling.
– Marknaden kan, trots positiva förändringar, fortfarande kännas snårig. Under kommande år kommer vi på Prisjakt fortsätta ta fram insikter, förmedla kunskap och driva på utveckling som gynnar konsumenterna och den seriösa e-handeln, samtidigt som vi vill bidra till en transparent och framåtlutad bransch, fortsätter Isabella Ahmadi.
Martin Lundin, marknadschef på Prisjakt, om rekryteringen:
– Isabellas bakgrund och passion för att tillgängliggöra användbar information kommer att stärka vårt team och vår strävan. Prisjakt är och ska vara den främsta källan för trovärdig konsumentinformation. Vi är övertygade om att Isabellas insikter och expertis kommer att vara ovärderliga för Prisjakt, Sveriges konsumenter och alla aktörer som vill verka på en schysst marknad.
Prisjakt är Nordens ledande objektiva produkt- och prisjämförelsetjänst. Affärsidén har sedan starten 2002 alltid varit densamma – att hjälpa konsumenter ta bättre köpbeslut. Det här gör Prisjakt genom att samla in och förmedla ärlig och transparent information, om allt från butiker, produkter och priser. Varje månad besöker miljontals konsumenter Prisjakts tjänst, som finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nya Zeeland, Frankrike och Storbritannien. Prisjakt är en del av Schibsted.